xana

Xana:


Ser mitológico de procedencia celta o grecorromana, que habita en las fuentes y los bosques. Ninfa pequeña muy bella. ...linda mujercita de plata que sale por el agujero de las fuentes, que hace coladas más blancas que la nieve y seca sus delicadas ropas a la luz de la luna... Le gusta aparecer la noche de San Juan y enamorar a algún zagal...


Cuando la brujita es buena y guapa...


El baile de las brujas:

###

"xana asturiana"
(leoneses y asturianos...
hermanos)

Ahora puedes poner música...

###
...................................................................

Comentarios

  1. La xana ye un ser mitolóxicu que tá emparentáu cunas ninfas griegas y llatinas, cunas lamias vascas y en xeneral cunas divinidaes minores de las auguas de tolas culturas que tien rellaición cul cultu a la Diosa Mai, ou seya la Tierra.

    Paez que'l sou nome vien de la diosa romana Diana peru nun sou quien a esplicavos cumu pasóu de Diana a Xana anque en cuallisquier casu, las xanas son seres anteriores a la invasión romana.

    Hai deillas hestorias subre las xanas mueitas d'eillas rellacionadas cunos tesoros que guardan nuna cueva nel fondu d'un llagu ou cerca d'un ríu.... Ver más

    A más las xanas salen na nueite de San Xuan (y también n'outras nueites de lluna) peinase cul sou peine d'ouru mientas canta pa namorare los homes, nuevos y vieyos. Tamién filan filos d'ouru cul sou fusu y la súa ruoca d'ouru.

    Dizse tamién que las xanas nun pueden sere mais y pur esu roban los bebés del sou bierzu pa cuidalos cumu sous fiyos.

    N'outras versiones nun esiste esa incapacidá de sere mais y pur contra cuentase que las xanas camudan los sous fiyos pulos fiyos de los humanos cul envis que los fiyos las xanas medren ente nos.

    Beisines de Xana

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Espero tu comentario amable. Me ayudará a mejorar. Gracias.

Entradas populares